Baza wiedzy

W bazie wiedzy znajdziesz niezbędne informacje dotyczące samochodów. Na początek proponujemy zapoznanie się z silnikami dostępnymi na rynku. Dlaczego dany model jest wart (lub nie) zakupu, w jakich samochodach był montowany oraz na jakie dolegliwości cierpi najczęściej.

silnik-1-9-jtd

Fiat 1.9 JTD/JTDM

Śmiało powiedzieć, że motor 1.9 JTD, a także jego zmodyfikowana wersja JTDM, to udane konstrukcje – efektywne, dynamiczne i trwałe. W karierze rynkowej silnika 1.9 z wtryskiem common rail trzeba wyróżnić dwa etapy. Pierwszy trwał od 1997 do 2002 r., gdy rozwijano wersję 1.9 JTD z wtryskiem CR pierwszej generacji, drugi natomiast od końca 2002 r., gdy do oferty wprowadzono […]

Czytaj dalej
volkswagen 1.0 TSI

Volkswagen 1.0 TSI

Informacje o silniku 1.0 TSI Volkswagen poszerza swoją ofertę silników o 3-cylindrowy model 1.0 TSI charakteryzujący się mocą 115 KM. Wyposażony w system Blue Motion, charakteryzuje się niskim apetytem na paliwo, co jak zwykle w wyścigu producentów jest kwestią najważniejszą. Nowy silnik montowany jest już w Golfach, ale już zapowiedziano montowanie go do Skody Octavii. Jak niektórzy zauważyli, montowanie tak […]

Czytaj dalej

Fiat 0.8-1.4 FIRE

Informacje ogólne o silnikach FIRE FIRE oznacza Fully Integrated Robotized Engine. Konstrukcja tych silników przypada na lata 80 ubiegłego wieku. Mimo niemłodej konstrukcji, silniki te charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które w tamtych czasach były nowością i z powodzeniem sprawdzały się w codziennej eksploatacji. O popularności silników serii FIRE decydowała prosta konstrukcja, niewielkie koszta eksploatacji i popularność, w związku z czym umiał […]

Czytaj dalej

Volkswagen 1.8 TSI/TFSI

Informacje o silniku 1.8 TSI/TFSI Kolejny silnik z rodziny TSI cierpiący na problemy z napinaczem paska rozrządu, w konsekwencji powodując przeskoczenie łańcucha i uszkodzenie silnika już po przejechaniu 20 tys. km. Problem dotyczy w szczególności silników z I generacji. W kwietniu 2010 roku producent zastosował zmodyfikowany napinacz pozbawiony wad. Wyjaśnienie oznaczeń silników: TFSI – benzyna turbo, wtrysk bezpośredni (stosowana np. […]

Czytaj dalej

Volkswagen 1.4 TSI

Informacje o silniku 1.4 TSI/TSFI Konstrukcyjnie silnik jest bardzo zbliżony do troszkę tylko mniejszej jednostki 1.2 TSI. Niestety, powoduje to że przejął również wady mniejszego brata. Problemem bywa rozciągający się łańcuch rozrządum, luzujący napinacz, awarii ulega sprzęgiełko elektromagnetycznego, a również same tłoki i pierścienie! Zdarzają się opinie posiadaczy samochodu, gdzie po 3 latach użytkowania i przebiegu 37.000 km rozrząd nie wytrzymał. Wyjaśnienie […]

Czytaj dalej

Volkswagen 1.2 TSI

Informacje o silniku 1.2 TSI Jednostka 1.2 TSI (oznaczenie EA111), podobnie jak wersja 1.4 TSI posiada wady konstrukcyjne do których producent Volkswagen się nie przyznaje. Posiadacze tych silników skazani są na problemy z układem rozrządu i turbiną. Znane są również przypadki wypalenia tłoków. Wady: – awarie układu napędowego rozrządu łańcuchowego – zacinający zawór w turbinie – uszkodzenia uszczelki pod głowicą […]

Czytaj dalej